29 May 2018

Hoera, een website die omzet oplevert!

Je hebt als visondernemer natuurlijk een website. Maar ben je er tevreden over? En levert je website omzet op? Je weet dat je website belangrijk is voor je bedrijf, maar je hebt het eigenlijk te druk om er veel tijd in te steken. Ik geef je drie tips waarmee je met je website zonder al te veel moeite meer omzet kunt genereren.

Kritische blik

Tip 1: Maak een checklist van wat er op je website moet staan. Concreet: het gaat om informatie over je winkel, over je producten en over jou. Dat is de kern van wat klanten willen weten. Neem als je onderweg bent of als het rustig is in de winkel of wagen een moment de tijd om daar stil bij te staan. Jij weet wie je klanten zijn, je kent hen en weet wat ze willen. Hou hen dus in het achterhoofd. Maak een lijstje van de belangrijkste onderwerpen op je telefoon of een briefje. Vanavond of in het weekend kijk je kritisch naar je website. Staat er op wat je klanten zoeken? Zo niet, voeg dat toe.

Tip 2: Gebruik veel beeld. Foto’s zijn ontzettend belangrijk. Als je een recept plaatst, zet er een mooie foto bij van dat gerecht. Heb je veel kant-en-klaar gerechten en schotels in je assortiment, maak ook daar foto’s van. Zet ze als illustratie op je site, of maak een lijst met schotels en prijzen. Veel websites hebben daar tools voor. Het kan, als je budget dat toelaat, zeker de moeite waard zijn daar een fotograaf voor in te schakelen. Mooie foto’s trekken klanten, dat verdient zichzelf snel terug.

Tip 3: Maak het persoonlijk. Mensen vinden het leuk om te weten met wie ze te maken hebben. Wie is die ondernemer? Wie zitten er in zijn team? Wie krijg ik voor me, als ik naar z’n winkel of wagen ga? Zet daarom een leuke, enthousiaste foto van jezelf en je hele team op de website, waar de passie voor je vak vanaf straalt. En zet daar vooral bij wie er op de foto staan, zodat de klant jou en je medewerkers herkent als hij of zij in de winkel komt.

Mogelijkheden

Met deze tips kom je vast al een heel eind met het verbeteren van je website. Mocht je er niet uitkomen, of toch liever hulp krijgen bij het schrijven van teksten, dan kom ik graag bij je langs om de mogelijkheden te bespreken.. Neem contact met me op via info@seafoodstories.nl, of neem eerst een kijkje op mijn website: www.seafoodstories.nl.